Η Ελλάδα παραμένει το κορυφαίο κράτος όσον αφορά την πλοιοκτησία (αξία στόλου) για το 2016 σύμφωνα την VesselsValue.
Στην δεύτερη θέση βρίσκεται η Ιαπωνία πλησιάζοντας την Ελλάδα. Ωστόσο η Ελλάδα έχει χάσει περίπου 12% της αξίας του στόλου της, και οι Ιάπωνες πλησιάζουν όλο και πιο κοντά, με την αξία του ιαπωνικού στόλου να έχει χάσειμόνο 1% της αξίας του.
Μέχρι το τέλος της χρονιάς οι Έλληνες πλοιοκτήτες δεξαμενοπλοίων είδαν την αξία του στόλου τους να συρρικνώνεται κατά 11 δισ$. Δεύτερες σε απόλειες ήταν οι ΗΠΑ με 4 δισ$ απόλειες.
Ο Γερμανικός στόλος βρίσκεται στην 6η από την 4η θέση χάνοντας σχεδόν το 1/3 της αξίας του. Αυτό είναι αποτέλεσμα κυρίως των αρνητικών εξελήξεων μέσα στην χρονιά στην αγορά των containers.
Ο Γερμανικός στόλος Ε/Κ συρρικνώθηκε κατά περίπου 11 δισ$ μέσα στο 2016. Αυτό είναι αποτέλεσμα της διάρθρωσης του στόλου της ο οποίος αποτελείται κυρίως από πλοία Panamax και τα πλοία Post-Panamax τα οποία είχαν και τις μεγαλύτερες απώλειες σε αξία.
Στα πλοία ξηρού φορτίου τα τρία πρώτα σε ιδιοκτησία κράτη, η Ελλάδα, η Ιαπωνία και η Κίνα. Τα κράτη αυτά αύξησαν τους στόλους τους πάνω από 4 δισ$ το κάθε ένα. Αυτή η αύξηση συνέβη έπειτα απο πολλές εξαγορές, σε τιμές μάλιστα που είχαμε να δούμε απο την δεκαετία του ’80.
ΠΗΓΗ : MarEx