Το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Venta Maersk έφθασε στην Αγία Πετρούπολη της Ρωσίας την Παρασκευή αφού ολοκλήρωσε το ιστορικό του ταξίδι του Βόρειου Περάσματος από την Ασία στην Ευρώπη.
Το Venta Maersk άρχισε το ταξίδι της στις 22 Αυγούστου 2018 στο λιμάνι από το Βλαδιβοστόκ της Ρωσίας. Η διαδρομή συμπεριλάμβανε στάσεις στο Vostochny και το Busan, πριν περάσει από το στενό του Bering στις 6 Σεπτεμβρίου 2018 με κατεύθυνση το Bremerhaven. Κατά το ταξίδι από το Busan στο Bremerhaven, το Venta Maersk μετέφερε 660 containers με ψυγεία.
Σύμφωνα με την Maersk, το πέρασμα από την διαδρομή της Βόρειας Θάλασσας “πήγε σύμφωνα με το σχέδιο και χωρίς απρόοπτα”.
“Είμαστε πολύ χαρούμενοι που καλωσορίζουμε το πλήρωμα και το σκάφος ασφαλές και υγιές μετά από αυτό το μοναδικό ταξίδι”, λέει ο Palle Laursen, Chief Technical Officer της Maersk. “Η δοκιμή μας επέτρεψε να αποκτήσουμε εξαιρετική επιχειρησιακή εμπειρία, να δοκιμάσουμε τα συστήματα του πλοίου, τις δυνατότητες πληρώματος και την λειτουργικότητα της συστήματος υποστήριξης της ξηράς”.
Αν και το πέρασμα είναι εφικτό σε αυτή τη χρονική περίοδο λόγω μικρής ποσότητας πάγου, οι συνθήκες στην Ανατολική Θάλασσα της Σιβηρίας επιβάλλουν την βοήθεια από παγοθραυστικά.
Το Venta Maersk είναι το τέταρτο των επτά αδελφών πλοίων και παραδόθηκε στις 11 Ιουλίου 2018. Τα νέα αυτά πλοία – feeders που δραστηριοποιούνται στην Βαλτική είναι από τα μεγαλύτερα σκάφη κατηγορίας ice class παγκοσμίως σχεδιασμένα ειδικά για να λειτουργούν σε κρύα νερά (έως -25 βαθμούς C). Έχουν ονομαστική χωρητικότητα 3.596 TEU και είναι εξοπλισμένα με 600 βύσματα για containers ψυγεία. Τα πλοία δραστηριοποιούνται στο δίκτυο τροφοδοσίας της Sealand (πρώην γνωστή ως Seago Line’s).
Παρά την επιτυχία της δοκιμής, η Maersk υπογράμμισε ότι το πέρασμα ήταν μια εφάπαξ δοκιμή που αποσκοπούσε στην απόκτηση επιχειρησιακής εμπειρίας σε μια νέα περιοχή και σε πειραματικά συστήματα πλοίων. “Επί του παρόντος, δεν βλέπουμε τη διαδρομή της Βόρειας Θάλασσας ως βιώσιμη εμπορική εναλλακτική λύση στις υφιστάμενες διαδρομές ανατολής-δύσης. Γενικά, σχεδιάζουμε νέες υπηρεσίες σύμφωνα με τα εμπορικά πρότυπα.” είπε ο Palle Laursen. “Σήμερα, το πέρασμα είναι εφικτό μόνο για περίπου τρεις μήνες το χρόνο, το οποίο μπορεί να αλλάξει με την πάροδο του χρόνου. Επιπλέον, πρέπει επίσης να λάβουμε υπόψη ότι μόνο τα πλοία ice class μπορούν να πραγματοποιήσουν το πέρασμα, αυτό σημαίνει πρόσθετη επένδυση για τις εταιρείες.”