Ένας νέος κώδικας ο “Διεθνής Κώδικας για τα πλοία που χρησιμοποιούν αέριο (κυρίως LNG) και άλλα καύσιμα με χαμηλό σημείο ανάφλεξης” – (IGF code) έχει τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου, παρέχοντας ένα σαφές νομοθετικό πλαίσιο για τα πλοία ώστε να εγκαταστήσουν συστήματα καυσίμου LNG.
Ο Κώδικας IGF θα εφαρμόζεται σε όλα τα πλοία άνω των 500 κόρων ολικής χωρητικότητας που εγκαθιστούν συστήματα καυσίμου με χαμηλό σημείο ανάφλεξης. Αυτό έχει γίνει υποχρεωτικό μέσω της Διεθνούς Σύμβασης για την Ασφάλεια της Ανθρώπινης Ζωής στη Θάλασσα (SOLAS).
Πλοία στα οποία σχεδιάζεται να εγκαταστήσουν συστήματα καυσίμων για άλλους τύπους καυσίμων με χαμηλό σημείο ανάφλεξης θα πρέπει να αποδείξουν τη συμμόρφωσή τους με τις λειτουργικές απαιτήσεις του κώδικα IGF μέσω εναλλακτικού σχεδιασμό σε αυτά.
Οι εργασίες για την ανάπτυξη κανονισμών για τα καύσιμα με χαμηλή σημείο ανάφλεξης, εκτός από το φυσικό αέριο, συνεχίζονται στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), στην Υποεπιτροπή για Μεταφορά Φορτίων και Εμπορευματοκιβωτίων (Carriage of Cargoes and Containers – CCC), η οποία δίνει αναφορά στην Επιτροπή Ναυτικής Ασφάλειας (MSC).
Τα πλοία που έχουν υγροποιημένο φυσικό αερίο (LNG) ή άλλα συστήματα με καύσιμο χαμηλού σημείου ανάφλεξης πρέπει να έχουν ειδική άδεια. Τα πλοία που θα κατασκευάζονται απο το 2017 και μετά θα πρέπει να έχουν εγκριθεί σύμφωνα με τον κώδικα IGF. Αυτά τα πλοία θα έχουν πιστοποιητικά υπό την SOLAS τα οποία επιβεβαιώνουν ότι οι απαιτήσεις του κώδικα IGF πληρούνται, για το συγκεκριμένο τύπο καυσίμου.
Διαβάστε Περισσότερα στη σελίδα του IMO:
http://www.imo.org/en/MediaCentre/PressBriefings/Pages/26-MSC-95-ENDS.aspx