Μέχρι και τα 220.000 δολάρια έφτασαν τις προηγούμενες ημέρες οι ημερήσιοι ναύλοι στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers), σημειώνοντας άνοδο πάνω από 180% σε διάστημα μόλις πέντε μηνών καθώς τον προηγούμενο Μάιο ο ημερήσιος ναύλος ήταν στα 38.000 δολάρια.
Την ίδια στιγμή νέες παραγγελίες τοποθετούνται στα ναυπηγεία, με τους Έλληνες να είναι οι μεγάλοι πρωταγωνιστές. Ο εν ενεργεία στόλος αυξάνει συνεχώς, καθώς φέτος αναμένεται να τοποθετούν παραγγελίες για 50 πλοία. Ο κ. Jefferson Clarke του ναυλομεσιτικού οίκου Poten προειδοποίησε, μιλώντας στο Marine Money στη Νέα Υόρκη, ότι μπορεί η αγορά να γυρίσει και οι ναύλοι να «προσγειωθούν» και πάλι.
Ακολουθεί η GasLog του Πήτερ Λιβανού στην τρίτη θέση με πέντε νέες παραγγελίες στη Samsung Heavy Industries. Στη συνέχεια βρίσκουμε την Capital Gas του Βαγγέλη Μαρινάκη με τέσσερις παραγγελίες, τη Minerva Marine με τρεις παραγγελίες, την Alpha Gas με τρεις παραγγελίες, τη NYK με τρεις επίσης παραγγελίες, τη Maran Gas με δύο κ.λπ.
Τα ναυπηγεία
Από την πλευρά των ναυπηγείων τις περισσότερες παραγγελίες έχουν δεχθεί τα κορεάτικα ναυπηγεία και πιο συγκεκριμένα η Hyundai Heavy Industries προηγείται με παραγγελίες για 18 πλοία, ακολουθούμενη από την επίσης κορεάτικη DSME με 12 παραγγελίες και τη Samsung Heavy Industries επίσης με 12 παραγγελίες.
Να σημειωθεί ακόμη ότι εντός του τρέχοντος έτους παραδόθηκαν από τα ναυπηγεία 40 νεότευκτα LNG Carriers. Όμως, παρά την είσοδο των νέων πλοίων οι ναύλοι αυξήθηκαν.
Επίσης, σύμφωνα με στοιχεία από τον οίκο συμβούλων Fearnleys, το 2019 πρόκειται να παραδοθούν επιπλέον 19 νεότευκτα, εκ των οποίων τα έξι δεν είναι ακόμη συνδεδεμένα με χρονοναυλοσύμφωνα. Επίσης άλλα 41 πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου αναμένεται να παραδοθούν από τα ναυπηγεία το 2020 και τέλος επιπλέον 14 παραλαβές εκκρεμούν για το 2021. Πάντως, η Fearnleys εκτίμησε ότι μέχρι το 2022 θα χρειαστούν 64 νεότευκτα LNG Carriers για να καλύψουν την πρόσθετη ζήτηση, ενώ και η GasLog εκτιμά ότι το 2022 θα υπάρχει ένα έλλειμμα μέχρι και 63 πλοίων καθώς όπως επισημαίνει στις παρουσιάσεις της στους επενδυτές μέχρι το 2022 θα υπάρχει προσφορά περίπου 520 πλοίων, ενώ η ζήτηση θα φτάνει τα 583 πλοία.
Εντός του τρέχοντος έτους παραδόθηκαν από τα ναυπηγεία 40 νεότευκτα LNG Carriers. Όμως, παρά την είσοδοτων νέων πλοίωνοι ναύλοι αυξήθηκαν.
ΠΗΓΗ: www.naftemporiki.gr