ΠΡΟΣΟΧΗ φόβοι ότι τα πιστοποιητικά που εκδόθηκαν από το ΚΕΣΕΝ τα τελευταία χρόνια είναι άκυρα. Θα θέλαμε να ενημερώσουμε όλους τους ναυτικούς τη σαπίλα που υπάρχει μέσα στο σύστημα εκπαίδευσης και ειδικότερα στο ΚΕΣΕΝ, όπου οι περισσότεροι ναυτικοί θα περάσουν έστω και μία φορά από εκεί. Το κακό είναι ότι οι αρμόδιοι φορείς δεν κάνουν κάτι για όλα τα παρακάτω, απλά τα κουκουλώνουν.
Παρακάτω δημοσιεύουμε ένα άρθρο που τα γεγονότα διαδραματίζονται με καθηγητή του ΚΕΣΕΝ και τα συμπεράσματα δικά σας.
Μια απίστευτη ιστορία
εκτυλίσσεται εδώ και μερικά χρόνια στο Κέντρο Επιμόρφωσης
Στελεχών Εμπορικού Ναυτικού (ΚΕΣΕΝ) / Πλοιάρχων, η οποία θέτει σε κίνδυνο την εγκυρότητα των πιστοποιητικών που εκδίδει το εν λόγω Κέντρο.
Το εν λόγω Κέντρο λειτουργεί σύμφωνα με ΙΜΟ Model Courses/STCW (διεθνής σύμβαση για τα πρότυπα εκπαίδευσης των ναυτικών σε όλο τον κόσμο). Τα πιστοποιητικά που εκδίδονται
από τη σχολή έχουν διεθνή αναγνώριση και κύρος στον παγκόσμιο ναυτιλιακό κόσμο. Το ΚΕΣΕΝ χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στο πλαίσιο του έργου «Κατάρτιση άνεργων ναυτικών και παροχή επαγγελματικής πιστοποίησης (2012)».
Η παρακολούθηση των μαθημάτων είναι υποχρεωτική (ΙΜΟ / STCW), όπως άλλωστε και η παρουσία των σπουδαστών και των καθηγητών. Δηλαδή, αν για κάποιον λόγο δεν γίνει το μάθημα ή ο σπουδαστής δεν παρακολουθήσει το 10% των ωρών του μαθήματος, δεν μπορεί να εκδοθεί το αντίστοιχο πιστοποιητικό. Αυτός είναι κανόνας που δεν επιδέχεται εξαιρέσεων. Ισχύει όμως στην πράξη αυτό για όλους; Μάλλον όχι και ας δούμε γιατί.
Οι καταγγελίες
Εδώ και δύο χρόνια εκκρεμούν, χωρίς διερεύνηση, φοβερές καταγγελίες, βασισμένες σε επίσημα έγγραφα του Κέντρου και σε αναρτημένα Προγράμματα Σπουδών δημόσιων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ), οι οποίες αναφέρουν ότι διδάσκων της σχολής, κατά τις ίδιες ώρες που δηλώνει ότι παραδίδει τα προβλεπόμενα μαθήματα στο ΚΕΣΕΝ, όχι μόνο απουσιάζει από το Κέντρο, αλλά διδάσκει και σε… άλλα δύο Ι ΕΚ.
Για να καταλάβουμε τη σημασία της μη παράδοσης των μαθημάτων, ας ρίξουμε μια ματιά στις προβλέψεις του Κανονισμού Σπουδών του ΚΕΣΕΝ:
1 Στη διάρκεια της κανονικής φοίτησης για απόκτηση πιστοποιητικού Πλοιάρχου A’ ή Β’ Τάξεως, σπουδαστής που κατά τη διάρκεια φοίτησης ή από το 20% των ωρών διδασκαλίας που προβλέπονται για κάθε μάθημα δεν έχει δικαίωμα να λάβει μέρος στις εξετάσεις του μαθήματος αυτού και υποχρεούται να παρακολουθήσει πάλι τη διδασκαλία του.
2 Για τα ειδικά πιστοποιητικά οι περιορισμοί είναι ακόμη αυστηρότεροι. Παραδείγματα:
Καθορισμός ελάχιστων προτύπων ικανότητας στην προχωρημένη εκπαίδευση για εργασίες φορτίου σε πετρελαιοφόρα Α-V/1-1-2 (Advanced Oil Tanker Safety). Διάρκεια σπουδών: 60 ώρες. Επιτρεπόμενος αριθμός απουσιών: Σπουδαστής που θα απουσιάσει σε περισσότερες από 6 διδακτικές ώρες υποχρεώνεται σε επαναφοίτηση.
Ειδικό σχολείο προσομοιωτού χειρισμών πλοίου και ομάδα εργασίας γέφυρας και διαχείριση πόρων γέφυρας (Ship handling simulator – Bridge Team Management (ΒΤΜ) – Bridge Resource Management (BRM). Ώρες διδασκαλίας: 30 ώρες (6 ώρες ημερησίως για 5 ημέρες). Σπουδαστής που θα απουσιάζει περισσότερες από 3 ώρες δεν δικαιούται να λάβει μέρος στις εξετάσεις και υποχρεούται σε επαναφοίτηση.
Τι μας δείχνουν τα παραπάνω παραδείγματα; Ότι οι απουσίες του όποιου διδάσκοντος από την παράδοση των μαθημάτων εκθέτουν
σε κίνδυνο ακυρότητας όχι μόνο τα πιστοποιητικά ικανότητας των
σπουδαστών, αλλά και – κατά συνέπεια – την ικανότητα άσκησης των καθηκόντων τους, με σοβαρές συνέπειες στο κύρος του ΚΕΣΕΝ και τη δημόσια ασφάλεια. Παραδείγματα κινδύνων; Απειρα: Παρακώλυση συγκοινωνιών, βύθιση πλοίου, μόλυνση περιβάλλοντος, κίνδυνος απώλειας ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και άλλα πολλά.
Κωλυσιεργία και ερωτήματα
Για όλους αυτούς τους λόγους εδώ και μια διετία διδάσκοντες στο ΚΕΣΕΝ έχουν καταγγείλει αντισυμβατική συμπεριφορά του εν λόγω διδάσκοντος, παραθέτοντας πλήθος δημόσιων και εύκολα προσβάσιμων στοιχείων, βάσει των οποίων ο καταγγελλόμενος όχι μόνο δεν παραδίδει τα προβλεπόμενα κανονικά και ειδικά μαθήματα – εκθέτοντας σχολή, σπουδαστές και δημόσια ασφάλεια σε κινδύνους – αλλά επιπλέον, καταθέτοντας ψευδείς βεβαιώσεις, εισπράττει κανονικά τόσο τον μισθό του όσο και υπερωρίες!
Ωστόσο, περιέργως, η διερεύνηση των καταγγελιών έχει σκαλώσει σε πολλά επίπεδα, αφού αυτοί που έχουν καθήκον να προστατεύσουν την εγκυρότητα της σχολής, τη δημόσια ασφάλεια και το δημόσιο συμφέρον συστηματικά – από πρόθεση ή όχι – κωλυσιεργούν παρατείνοντας μια εκκρεμότητα επικίνδυνη για όλους.
1 Οι Εσωτερικές Υποθέσεις
του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, στις οποίες παρέπεμψε το θέμα ο διοικητής της σχολής και πειθαρχικώς προϊστάμενος, παρά τη σοβαρότητα των καταγγελιών, έκαναν 18 μήνες να παραδώσουν τα στοιχεία στον εισαγγελέα.
2 Ενώ οι καταγγελίες εκκρεμού- σαν επί πολλούς μήνες, χωρίς ακόμη το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας να έχει επιληφθεί της υπόθεσης, κάποια από τις υπηρεσίες του θεώρησε σκόπιμο να αποστείλει στο ΚΕΣΕΝ έγγραφο με το οποίο βεβαιώνει (!) ότι είναι νόμιμο να εργάζεται κάποιος μόνιμος υπάλληλος σε δύο ή τρεις θέσεις του Δημοσίου ταυτόχρονα (!), την ώρα που αυτό απαγορεύεται σαφώς από τον Κώδικα Δημοσίων Υπαλλήλων (άρθρο 35). Προφανώς κάποιοι έσπευ- σαν ανεπιτυχώς να… προλάβουν τον υπουργό Θοδωρή Δρίτσα, ο οποίος ελάχιστο καιρό μετά το έγγραφο αυτό – διέταξε Ένορκη Διοικητική Εξέταση για το θέμα.
3 Η αρμόδια
υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας δεν έχει ελέγξει (από αμέλεια, άγνοια η πρόθεση;) αν ο καταγγελλόμενος εργάζεται ταυ- τοχρόνως σε πολλές υπηρεσίες της αρμοδιότητάς του και αμείβεται από όλες αυτές. (Σημειωτέον ότι, για να καταθέσεις τα χαρτιά σου για ωρομίσθιος καθηγητής, δηλώνεις με υπεύθυνη δήλωση ότι δεν είσαι μόνιμος δημόσιος υπάλληλος ή, αν είσαι, χρειάζεσαι ειδική άδεια από τον φορέα στον οποίο απασχολείσαι).
4 Παρότι έχει διαταχθεί ΕΔΕ από το γραφείο του Δρίτσα εδώ και δύο μήνες, στο διάστημα αυτό μόνο δύο – τρεις μάρτυρες έχουν κληθεί. Με αυτόν τον ρυθμό, η ΕΔΕ θα χρειαστεί καμιά διετία για να ολοκληρωθεί.
Το κωμικοτραγικό όλης αυτής της ιστορίας είναι ότι τα στοιχεία των καταγγελιών είναι είτε δημόσια (αναρτημένα στις ιστοσελίδες των Ι ΕΚ και στους πίνακες ανακοινώσεων στους διαδρόμους των σχολών) είτε υπηρεσιακά έγγραφα που χρησιμεύουν για τις πληρωμές. Κι όμως, η ελεγκτική διαδικασία μένει σχεδόν στάσιμη εδώ και δύο χρόνια επειδή οι εκάστοτε αρμόδιοι… αναζητούν αυτά τα δημόσια και υπηρεσιακά στοιχεία!
Αν και είναι επείγουσα ανάγκη να τελειώσει τάχιστα ο έλεγχος, ώστε να αποδειχθεί το βάσιμο ή αβάσιμο των καταγγελιών και να προστατευθούν το διεθνές κύρος και τα συμφέροντα του ελληνικού κράτους και η δημόσια ασφάλεια, φαίνεται ότι κάποιες από τις αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες του κράτους επιτρέπουν τη διαιώνιση μιας κατάστασης εν δυνάμει επικίνδυνης για τη ναυτική εκπαίδευση. Και μάλιστα παρά το έμπρακτο ενδιαφέρον της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου…
12.6.2016 / ΣΤΑΥΡΟΣ ΧΡΙΣΤΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
πηγή: http://www.topontiki.gr/
Χαχαχα τι λέτε ρε παιδιά τώρα. … αυτό μας έλειπε…. Πισα και πούπουλα…. Ουστ από δω….
Φίλε Νικόλα μην σου φαίνεται τίποτα αστείο στην Ελλάδα είμαστε, δυστυχώς έτσι λειτουργούν τα συστήματα μας αντί να τους ξαποστειλουν.
Αν υπάρχει κάτι , να διερευνηθεί και να πληρώσουν οι υπαίτιοι…!
Αλλά ας σταματίσουν οι προβοκάτσιες εναντίων τών ναυτικών,ας σταματίσουν να “δουλεύουν ” τα ιδιωτικά που σπρώχνουν όλο τον κόσμο προς τα’ κεί!με την ευλογία του πολιτικού συστήματος, που μάλλον εξυπηρετεί συμφέροντα παρά τον Ελληνα ναυτικό που χάνει το μισό μπάρκο του,για να προλάβει να κάνει το επόμενο μπάρκο, μιά που δεν βρίσκει τρόπο να έχει τόσα και τόσα πιστοποιητικά (τυπικά και γραφειοκρατικά ) που τόν έχει φορτώσει το διεθνές κατεστημένο κέντρο αποφάσεων(IMO),γιατί όλοι εχουν ξεχάσει οτι το καλύτερο σχολείο ειναι το καράβι κι’ από κεί πρέπει να πιστοποιείται ουσιαστικά,(εκτός απ’ την αρχική βασική του εκπαίδευση, και κάποιο update νέων κανονισμών και τεχνολογίας που πρέπει νά γίνεται σε άλλη βάση και με αξιοπρέπεια!) γιατι το “στρατοκρατούμενο” υπουργείο εμπορικής ναυτιλίας δεν κάνει σοβαρές πρακτικές προτάσεις στους Οργανισμούς!και είναι πολλά χρόνια ανίκανο να θεσμοθετήσει ένα πλαίσιο αναβαθμισμένης ναυτικής δημόσιας εκπαίδευσης (σε μιά “ναυτική” χώρα) με μέσα, και ενδιαφέρον αν θέλουν την ναυτιλία πυλώνα ανάπτυξης τής μικρής Ελλάδας.