Ο οίκος αξιολόγησης Moody’s υποβάθμισε στην πρόβλεψη του τις αγορές ξηρών χύδην και εμπορευματοκιβωτίων (container) σε αρνητικές, από σταθερές, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι επιχειρηματικές συνθήκες αναμένεται να επιδεινωθούν.
Ο οργανισμός προβλέπει ότι η προσφορά θα υπερβαίνει τη ζήτηση κατά τη διάρκεια του 2016 και ίσως ακόμη και μέσα 2017, εξαιτίας του μεγάλου όγκου νέων πλοίων που εισέρχονται στην αγορά και της αδύναμης αύξησης της ζήτησης.
“Ακόμα κι αν η αγορά δεξαμενοπλοίων συνεχίζει να έχει καλές επιδόσεις, αναμένουμε το κενό προσφοράς-ζήτησης για τη βιομηχανία συνολικά να υπερβαίνει το δύο τοις εκατό το 2016, και, ενδεχομένως ως το 2017, γιατί πολλές νέες παραδόσεις πλοίων συμπίπτουν με την υποτονική ζήτηση για πλοία ξηρού φορτίου και για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, “δήλωσε ο Marie Fischer-Sabatie, ανώτερος αντιπρόεδρος της Moody’s και συντάκτης της έκθεσης.
Για την ναυτιλία χύδην φορτίων, ένας υποτονικός κινέζικος βιομηχανικός τομέας σημαίνει ότι η παγκόσμια δραστηριότητα στη ναυλαγορά αναμένεται να είναι παρόμοια με το 2015. Επιπλέον, η εταιρεία προβλέπει ότι ο μεγάλος αριθμός των νέων ναυπηγήσεων θα οδηγήσει σε αύξηση της προσφοράς πλοίων μεταφοράς χύμα ξηρού φορτίου ξεπερνώντας την αύξηση της ζήτησης κατά 2,5 τοις εκατό το ερχόμενο έτος, παρά την υψηλή δραστηριότητα διάλυσης και ένα ποσοστό 45 τοις εκατό στις ακυρώσεις παραγγελιών / αναβολές παράδοσης.
Στα Containers, συνεχίστηκε η παράδοση νέων, τα πολύ μεγάλα πλοία (ultra-large vessels) αναμένεται να οδηγήσουν σε αύξηση της προσφοράς ξεπερνώντας την αύξηση της ζήτησης κατά τρία τοις εκατό. Ενώ η ενοποίηση δραστηριοτήτωνθα μπορούσε τελικά να βοηθήσει στη σταθεροποίηση των τιμών, λέει ο Moody’s, δεν περιμένουμε να δούμε βελτίωση στο άμεσο μέλλον.
Τα δεξαμενόπλοια συνολικά συνεχίζουν να δείχνουν καλή εικόνα, λέει ο Moody’s, με τις χαμηλές τιμές του αργού να ωθούν τη ζήτηση για τονο – μίλια, ακόμα και πλωτά μέσα αποθήκευσης αργού πετρελαίου. Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου (product) επωφελούνται από τη μετεγκατάσταση των δραστηριοτήτων διύλισης από τον ΟΟΣΑ σε έθνη με χαμηλότερο κόστος παραγωγής, αυξάνοντας τονο – μίλια για μεταφορά των προϊόντων αυτών. Ωστόσο, με 38 εκατομμύρια dwt δεξαμενόπλοιων (όλων των κατηγοριών) που έχει προγραμματιστεί να παραδοθούν το τρέχον έτος, η Moody’s προβλέπει σταθερές τιμές, και μόνο περιορισμένη περαιτέρω βελτίωση.
ΠΗΓΗ : http://maritime-executive.com