Αρχική Ναυτιλία Το LNG και Επίσημα σαν Καύσιμο στην Ακτοπλοΐα

Το LNG και Επίσημα σαν Καύσιμο στην Ακτοπλοΐα

5
0
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Στο πλαίσιο της προσπάθειας για τη διεύρυνση της χρήσης του φυσικού αερίου και  προώθηση του LNG στη ναυτιλία, η ΔΕΠΑ υπέγραψε πριν λίγες μέρες μνημόνιο συνεργασίας (MOU) με την Attica ΑΕ Συμμετοχών (AtticaGroup).

Η οποία είναι η μητρική εταιρεία των SuperfastFerries και ΒlueStarFerries για τη χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) από επιβατηγά πλοία. Οι εταιρείες θα προβούν σε από κοινού μελέτη παραμέτρων και προϋποθέσεων για τη χρησιμοποίηση του LNG σε πλοία της Attica-Group. Με βάση τα συμπεράσματα που θα προκύψουν θα αποφασίσουν την περαιτέρω ανάπτυξη της συνεργασίας τους. Έτσι έχουμε και επίσημα την επικείμενη χρήση του LNG σαν καύσιμο στην ακτοπλοΐα.

Η χρήση φυσικού αερίου στη ναυτιλία προσφέρει στο ναυτιλιακό κλάδο δυνατότητες προστασίας του περιβάλλοντος, η οποία εάν συνοδευθεί από ταυτόχρονη σημαντική μείωση του κόστους λειτουργίας θα ανοίξει νέους ορίζοντες για τον κλάδο.

Η χρήση φυσικού αερίου διασφαλίζει τη συμμόρφωση προς την υφιστάμενη νομοθεσία σχετικά με την περιεκτικότητα των καυσίμων πλοίων σε θείο , καθώς και την από 27.10.2016 απόφαση του Ιnternational Μaritime Οrganization (ΙΜΟ), για την υιοθέτηση σε ευρωπαϊκή και παγκόσμια κλίμακα του ορίου 0,5% στην περιεκτικότητα των ναυτιλιακών καυσίμων σε θείο από την 1η Ιανουαρίου 2020. Ταυτόχρονα προσφέρει καλύτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα σε σχέση και με άλλες εκπομπές αερίων ρύπων και πέραν των νομοθετικών υποχρεώσεων.

Προς αυτή την κατεύθυνση, η ΔΕΠΑ και η AtticaGroup συμμετέχουν στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα POSEIDON MED II. Το οποίο αποσκοπεί στην εισαγωγή του  Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ-LNG) ως κύριο καύσιμο για την ναυτιλιακή βιομηχανία. Αλλά και στην ανάπτυξη ενός επαρκούς δικτύου υποδομών ανεφοδιασμού των πλοίων με LNG.

Το έργο, συντονιστής του οποίου είναι η ΔΕΠΑ, έχει διάρκεια 5 χρόνια και λήγει στο τέλος του 2020. Συμμετέχουν η Ελλάδα, η Ιταλία και η Κύπρος. Τα λιμάνια τα οποία περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα είναι του Πειραιά, της Πάτρας, του Ηρακλείου, της Βενετίας, της Ηγουμενίτσας και της Λεμεσού.

Το έργο έχει προϋπολογισμό 53.279.405€ και συγχρηματοδοτείται κατά 50% από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή («Συνδέοντας την Ευρώπη») ενώ το υπόλοιπο 50% καλύπτεται από τους 26 εταίρους του προγράμματος που αφορούν σε επιχειρήσεις σε Ελλάδα, Κύπρο και Ιταλία.

Στοχεύει στο σχεδιασμό μιας ολοκληρωμένης αλυσίδας λιμανιών για τη χρήση LNG ως καύσιμο στα πλοία. Συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης ενός εφοδιαστικού δικτύου για τη μεταφορά και διανομή LNG. Καθώς και τη δημιουργία μιας σωστά  οργανωμένης και βιώσιμης αγοράς.

ΠΗΓΗ: ΔΕΠΑ

 

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ