Αρχική Δημοφιλή Άρθρα ΣΥΝΕΧΗΣ ΜΕΙΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ-ΚΟΥΡΟΥΠΛΗΣ-Εφοπλιστές βοηθείστε την Ελλαδα

ΣΥΝΕΧΗΣ ΜΕΙΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ-ΚΟΥΡΟΥΠΛΗΣ-Εφοπλιστές βοηθείστε την Ελλαδα

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Στην περαιτέρω προώθηση της στενής συνεργασίας στην βάση συγκεκριμένων προτεραιοτήτων, προς όφελος της ελληνικής οικονομίας,
αλλά και της ευρωπαϊκής οικονομίας συμφώνησαν ο υπουργός Ναυτιλίας με το Προεδρείο και το Διοικητικό Συμβούλιο της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας Λονδίνου (Committee).
Ο ΥΝΑ συναντήθηκε με τους Έλληνες εφοπλιστές του Λονδίνου όπου συζητήθηκαν επίκαιρα θέματα ναυτιλιακού ενδιαφέροντος στο πλαίσιο της Ε.Ε. και των διεθνών οργανισμών. 

Ο Υπουργός συνοδευόμενος από τον πρέσβη της Ελλάδας στη Μεγάλη Βρετανία και υπηρεσιακά στελέχη μετέβη στο Λονδίνο, όπου συναντήθηκε και με το Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) KiTack Lim, το Βρετανό Υφυπουργό Μεταφορών LordAhmad of Wimbledon.

Ειδικότερα, στο πλαίσιο της συνάντησης αντηλλάγησαν απόψεις επί θεμάτων που συζητούνται στο πλαίσιο του ΙΜΟ, όπως:

Η προώθηση και περαιτέρω ανάδειξη του ρόλου του ΙΜΟ για τη συνολική ρύθμιση των θεμάτων της διεθνούς ναυτιλίας, σε συνάρτηση και με το θέμα της Παγκόσμιας Ημέρας Ναυτιλίας 2017 «Connecting Ships, Ports and People».

Η αποτελεσματική εφαρμογή των διεθνών συμβάσεων του Οργανισμού, ως αναγκαίο προαπαιτούμενο για την προώθηση της ποιότητας στη ναυτιλία.

Το σύστημα ελέγχου των Κρατών Μελών του ΙΜΟ, προκειμένου διασφαλισθούν ίσοι όροι δραστηριοποίησης της διεθνούς ναυτιλίας από όλα τα Κράτη σημαίας.

Το ανθρώπινο κεφάλαιο της ναυτιλίας, με έμφαση αφενός στην διασφάλιση επαρκούς αριθμού άρτια καταρτισμένων ναυτικών για τη στελέχωση του παγκόσμιου στόλου και αφετέρου στη βελτίωση των συνθηκών εργασίας και διαβίωσης των ναυτικών, σε αρμονία με τις υφιστάμενες διεθνείς συμβάσεις.

Η εκπροσώπηση και προώθηση των ελληνικών προτεραιοτήτων στα όργανα και τις λοιπές πρωτοβουλίες του ΙΜΟ.

Οι δύο πλευρές τόνισαν την ιδιαίτερη σημασία του θεσμικού ρόλου του ΙΜΟ για τη ρύθμιση όλων των θεμάτων που αφορούν στη διεθνή ναυτιλία, που ευστόχως υπογραμμίζεται από το θέμα της φετινής Παγκόσμιας Ημέρας Ναυτιλίας. Ο ΥΝΑ επιβεβαίωσε την προσήλωση της Ελλάδας στους στόχους και το έργο του ΙΜΟ, προκειμένου διασφαλισθούν δίκαιοι όροι λειτουργίας της διεθνούς ναυτιλίας σε παγκόσμιο επίπεδο.

Από την πλευρά του, ο Γ.Γ. του ΙΜΟ απεδέχθη τις προτεραιότητες που τέθηκαν από ελληνικής πλευράς, ενώ παράλληλα εξήρε τον θεσμικό ρόλο της Ελλάδος στην υποστήριξη του ΙΜΟ, ως μοναδικού φορέα για την διαμόρφωση προτύπων και νομοθεσίας για την διεθνή ναυτιλία.

Οι δύο πλευρές συμφώνησαν στην ανάγκη αποτελεσματικής εφαρμογής των διεθνών συμβάσεων του Οργανισμού, καθώς και στη σκοπιμότητα επίλυσης όλων των ζητημάτων, συμπεριλαμβανομένων των περιβαλλοντικών, υπό τον συντονισμό των αρμοδίων οργάνων του οργανισμού.

Ο ΥΝΑ υπογράμμισε την αμέριστη υποστήριξη της Ελλάδας στις προσπάθειες του ΙΜΟ που σχετίζονται με την ανάπτυξη και εφαρμογή του συστήματος ελέγχου των κρατών μελών του ΙΜΟ, στο οποίο αποδίδει ιδιαίτερη έμφαση τόσο στο πλαίσιο της προώθησης της ποιοτικής ναυτιλίας όσο και των ισότιμων όρων ανταγωνισμού μεταξύ σημαιών.

Η βελτίωση των συνθηκών εργασίας και διαβίωσης στα πλοία αναδείχθηκε ως κοινός στόχος του Γενικού Γραμματέα του ΙΜΟ και του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ιδίως υπό το πρίσμα της δέσμευσης στην αποτελεσματική εφαρμογή της Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας 2006 και στη διασφάλιση των βέλτιστων συνθηκών διαβίωσης και εργασίας στα πλοία, σε αρμονία με τις διεθνείς συμβάσεις.

Επιπλέον, και οι δύο πλευρές συμφώνησαν στο στόχο αναβάθμισης της ναυτικής εκπαίδευσης, μέσω της αποτελεσματικής εφαρμογής της Σύμβασης για την Εκπαίδευση και Πιστοποίηση των Ναυτικών (STCW), σε συνάρτηση και με τη διασφάλιση άρτια καταρτισμένου ανθρώπινου δυναμικού, ικανού να ανταπεξέλθει με επάρκεια στις σύγχρονες απαιτήσεις της ναυτιλίας που διαμορφώνονται από τις τεχνολογικές εξελίξεις. Οι δύο πλευρές εξέφρασαν την ανησυχία τους για τη συνεχιζόμενη μείωση του αριθμού αξιωματικών Ε.Ν. και συμφώνησαν στην ανάγκη ανάληψης πρωτοβουλιών για την προσέλκυση των νέων στο ναυτικό επάγγελμα.

Ο ΓΓ του ΙΜΟ εξέφρασε την εκτίμησή του προς τη ναυτιλιακή κοινότητα, αλλά και προς το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή για τις καθημερινές διασώσεις προσφύγων και μεταναστών. Παράλληλα κατεγράφη η πρόθεση της χώρας μας να υποβληθεί ελληνική υποψηφιότητα για το Βραβείο Εξαιρετικής Γενναιότητας στη Θάλασσα.

Ο ΥΝΑ συναντήθηκε επίσης με το Βρετανό Υφυπουργό Μεταφορών Lord Ahmad of Wimbledon, με τον οποίο είχε την ευκαιρία, στο πλαίσιο ενός δομημένου διαλόγου, να ανταλλάξει απόψεις επί επίκαιρων ναυτιλιακών θεμάτων. Κατά τη συνάντηση, που διεξήχθη σε εξαιρετικό κλίμα, οι δύο Υπουργοί επιβεβαίωσαν τους ισχυρούς ιστορικούς δεσμούς Ελλάδας και Ηνωμένου Βασιλείου στο ναυτιλιακό τομέα, συμφωνώντας ότι το αναμενόμενο Brexit δεν θα αποτελέσει εμπόδιο για την περαιτέρω εμβάθυνσή τους, τόσο σε διμερές επίπεδο όσο και στο πλαίσιο των διεθνών οργανισμών και του ΙΜΟ.

Ενημέρωσε τον βρετανό υφυπουργό για τις πολιτικές προτεραιότητες του Υπουργείου, που έχουν στο επίκεντρο τους την περαιτέρω ανάπτυξη της ανταγωνιστικότητας της Ελληνικής Ναυτιλίας, την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό της ναυτικής εκπαίδευσης και απασχόλησης, καθώς και την πρωτοβουλία για ανάδειξη της νησιωτικότητας σε ευρωπαϊκό επίπεδο. [Ο Υπουργός κ. Κουρουμπλής απεδέχθη πρόσκληση να συμμετάσχει στις εκδηλώσεις του London Shipping Week, τον προσεχή Σεπτέμβριο.

Τέλος, ο Π. Κουρουμπλής πραγματοποίησε ενημερωτική επίσκεψη στα κεντρικά γραφεία του Οργανισμού Lloyd’s στο Λονδίνο και ενημερώθηκε για τις δραστηριότητες του σε ένα ευρύ φάσμα αντικειμένων που σχετίζονται με την καθημερινή λειτουργία της ναυτιλίας και της ναυτιλιακής ασφαλιστικής αγοράς.   Μηνάς Τσαμόπουλος

 

Ο κ. Κουρουμπλής, υπογράμμισε τη μακροχρόνια εποικοδομητική σχέση του Υπουργείου με το Committee και τόνισε τη σημασία της συνεργασίας με όλους τους κοινωνικούς εταίρους της ναυτιλίας για την επίτευξη του βασικού στόχου της συμβολής στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας και της απασχόλησης.

Την ανησυχία για τη συνεχιζόμενη μείωση του αριθμού αξιωματικών Εμπορικού Ναυτικού εκφράζουν οι διεθνείς οργανισμοί καθώς και τα κράτη με ισχυρή ναυτιλία, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.

ΠΗΓΗ: http://www.epixirimatias.gr

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Κύριε ΥΝΑ παρακολουθώ τον IMO από τότε που ήταν IMCO! Και θέλεται να μας πείσεται οτι κάτι κάνατε μέσα στο «στόμα του λύκου»!
    Ο IMO ελέγχεται από ανταγωνιστικές προς την Ελλάδα χώρες, και αυτές πού προωθούν τις σημαίες ευκαιρίας και τους φορολογικούς
    παράδεισους, δηλαδή Χώρες της Δ.Ευρώπης
    με τούς «δικούς μας» …»γενίτσαρους»που δεν έχουν σχέση με την Ελλάδα(μόνο για διακοπές, και «τσάμπα επενδύσεις»)και παραδίδουν σιγά-σιγά τα κλειδιά της ναυτιλίας σε τραπεζίτες και fand-ομάδες!
    Με ελάχιστες εξαιρέσεις!
    Με κεντρο αποφάσεων και σχεδιασμού το Λονδίνο-την Αγγλία-δηλαδή μ’αυτούς που συζητούσατε!
    Κύριε ΥΝΑ αυτό ως σχόλιο για την «καλή» συνεργασία σας με το Committee του Λονδίνου!
    Η ναυτιλιακή πολιτική όλων σας μεχρι σήμερα, είναι καταστροφική για την Ελληνική ναυτιλία (ως πυλώνας ανάπτυξης της μικρής Ελλάδας), αλλά και για τον Έλληνα ναυτικό!
    Θέλει αλλαγή πορείας 180 μοίρες…και αξιοπρέπεια … Αλλά πού!!!!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ